לא עוד אתר עם Font Awesome

אייקונים, מי לא אוהב אייקונים? – טוב אולי יש כאלה שענו ישר "אני", וזה בסדר, לא חייבים לאהוב אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שהם הפכו להיות חלק אינטרגלי בעולם שלנו, בעיקר בדרך שבה אנחנו מתקשרים, בין אם זה עם מכונות ותוכנות ובין אם זה עם בני אדם אחרים, מהאייקונים ההם שקיימים בלי שנרגיש כבר כמה עשורים למרות שהדורות הצעירים לא ממש יודעים מה המקור שלהם (זכוכית מגדלת ל"חיפוש") ועד האימוג'י שהוא סוג של אייקון ולאחרונה, לצערי, זכה לסרט קולנוע מלא.
כל החיים שלנו אנחנו מוקפים בהם, אי אפשר לברוח מהם, לטוב ולרע.

אז כחובב אייקונים בעצמי מאוד שמחתי לגלות בזמנו את ספריית האייקונים הוקטוריים Font Awesome.
הבשורה, למרות שהם לא היו הראשונים שעשו זאת, היתה אדירה, פונט שהוא אייקונים, וקטורי כלומר ניתן להגדיל או להקטין בלי לפגוע באיכות, ניתן לשנות צבעים באמצעות CSS, קל משקל, ניתן להוסיף כל הזמן עוד אייקונים, קוד פתוח, חינם, מה עוד אפשר לבקש?

נתחיל בזה שאף אחד אחר לא ידע על זה כמובן, אבל זה לא יקרה, וכמו שאני התחלתי להשתמש בזה, כך גם כל יתר קהילת המעצבים והמפתחים, ובמהרה כל האינטרנט הוצף באתרים עם האייקונים הקלילים והפשטניים האלה.
אוף, עכשיו אני שוב עוד אחד בעדר.

אז בחיפוש הבלתי פוסק להתבלט (ומבלי לעצב מחדש סט אייקונים לכל אתר שאני צריך לשים בו כמה) אני תמיד מחפש סטים חדשים של אייקונים, זה לא קל כי האינטרנט פתוח לכולם ומה שאני מוצא בטוח לא התגלה רק לי, אבל עם זאת גיוון, שימוש בכמה ספריות שונות להבדיל מהתקבעות לאחת (טובה אשר שתהיה) הם דברים שעוזרים לי לפחות לייצר אתרים עם יחודיות מסויימת לפחות בתחום הזה.

חשוב לי לציין שהאייקונים של Font Awesome מעולים, השימוש בספרייה ממש פשוט, הם כל הזמן מעדכנים עוד אייקונים והמגוון מאפשר למצוא כמעט לכל מטרה אייקון מתאים.
הרצון שלי הוא פשוט לא להגיע למצב שכל עגלות הקניות באתרים שלי נראות אותו הדבר, וכל הכפתורים של "הרשמה" זהים, גם אם אני משתמש באותו סמל של עפרון, לפחות שהשפה הגרפית תהיה שונה קצת, לגוון

Material Icons – By Google.

לכן תהיתי מה מציע לנו השוק בטווח המחירים של 0 שקלים, כי כמובן שיש ספריות בתשלום בכל מיני אתרי מאגרים למעצבים, אבל לפעמים תקציב האתר לא מאפשר ולפעמים יש גם חינם טוב אז למה לשם?
ובכן, נתחיל בגוגל, שכידוע פיתחה שפה עיצובית משלה כתגובת נגד ל-Flat Design של אפל, ועבורי החוקיות של Material Design של גוגל הרבה יותר מהודקת ויותר נעימה לעין, לא פלא שהרבה אפליקציות של iOS מעוצבות בשפה הזאת ולא ב-Flat, להבדיל מאפליקציות אנדרואיד שכמעט ולא תראו כאלה המעוצבות ב-Flat.
אז לגוגל יש חבילת אייקונים, הם נראים טוב, הם רספונסיביים, הם חינם והם לדעתי אלטרנטיבה מעולה ל-Font Awesome.
אודה שהשימוש בספריה היה קצת מוזר בהתחלה כמי שהשתמש שנים ב-Font Awesome אבל כמה דקות של עצבים וכבר הבנתי את הפואנטה, היתר היה קל יותר.

לספריה של האייקונים של גוגל

Noun Project – Icons for Everyone

מהקהילה, עבור הקהילה, הפרוייקט הנפלא הזה מביא אייקונים רבים באופן חופשי ומאפשר לבצע התאמות אישיות באייקון הנבחר, החסרון הוא שלא מדובר בקובץ פונט עם כל האייקונים או בספריה שניתן לגשת אליה ולמשוך ממנה את האייקון, אבל עבור אתרים עם מעט אייקונים ניתן להשתמש במאגר העצום הזה ולהוריד מספר אייקונים לשימוש באתר ללא תשלום.

לפסריית האייקונים של Noun Project

Typicons

ולסיכום, ספרייה מצויינת נוספת של אייקונים, למעלה מ-300 אייקונים (והכף עוד נטויה) וקטוריים מעולים לשימוש חופשים.
להבדיל מהאייקונים של גוגל, השימוש ב-Typicons זהה לחלוטין לשימוש ב-Font Awesome כך שהמעבר יהיה טבעי יותר ונוח, הכמות קטנה יותר אבל זו ספריה שהולכת וגדלה עם הזמן והאייקונים שלה מוצלחים לא פחות

לספריית Typicons

3 אלטרנטיבות, בטוח שיש יותר אבל זו התחלה, במקום להיות אותו הדבר, קצת גיוון באתרים שלכם יכול לעשות את ההבדל עבור הלקוחות, לדעתי, ואפילו אם זה בפרטים הקטנים, אתם יודעים מי נמצא שם לפי מה שאומרים.